27
08/2009
0

Business Objects XI R3.1 upgrade kedvcsináló

A következőkben megtudhatjuk, hogyan upgradeljük megúnt Business Objects XI R2-es rendszerünket egy mosolygós vasárnap hajnalon R3-as verzióra, miközben a lehető legkevesebb elhullajtott fejszőrzettel örvendeztetjük meg környezetünket.

A tapasztalatok Windows Server 2003 oprendszeren hosztolt, XI R2-re vonatkoznak, a repository-t Oracle 9.2 szolgálta ki.

A mutatványt kizárólag mások felelősségére hajtsuk végre, két napi hideg lónyugtató társaságában.

Mint mindig, most is azzal kezdünk, hogy minden lehetséges módon kiarchiváljuk meglévő R2-es rendszerünket, amely még boldogan integet szerverünkön.

A telepítő néhány órás zakatolás után gyengéden ébreszt minket a

The Central Management Server has failed to start. Press 'Retry' to attempt to start it again or 'Cancel' to skip any actions dependent on the Central Management Server. STW00213

szövegezésű ablakkal, amelyről a Retry gomb vehemens alkalmazásával sem sikerül lebeszélni. Az Event Viewer bejegyzések tanulmányozásával bőbeszédűbb hibaüzenetet kaphatunk. Mint kiderül, a hiba oka a repositoryt kiszolgáló Oracle adatbázis nls_length_semantics=CHAR paraméterbeállítása. Ha az új, R3-as repositoryt nls_length_semantics=BYTE paraméterrel létrehozott adatbázisra telepítjük, a BO telepítő problémamentesen lefut. 

Ha a repositoryt mégis az eredeti, CHAR beállítású adatbázisra szeretnénk telepíteni, az előbbi művelet után patcheljük fel a rendszert legalább 1.2-es Fixpack szintre, majd a CCM (Central Configuration Manager) segítségével az SIA leállítása után másoljuk át a CMS-t az eredeti CHAR beállítású adatbázisra.

Ha minden jól ment a telepítéssel, akkor máris tapasztalhatjuk, hogy az R2-es rendszerből nyakunkon maradt userek nem látják a csoportjukhoz rendelt mappákat. Ennek oka a jogosultságrendszerben bekövetkezett változásoknak köszönhető.

A megoldáshoz létre kell hoznunk egy új Access Levelt - hiszen az R3-ban már egyéni Access Level-ek létrehozására is van lehetőség -, amelynek gyerekekre nem öröklődő joga van a Content ⇒ Folderek megtekintésére. Az Access Level neve legyen View on Folder. Következő lépésként Top-level Folder szinten rendeljük hozzá az Everyone userhez a View on Folder Access Level-ünket, majd széles mosollyal az arcunkon hörpintsük fel a következő adag nyugtatónkat.

Rápillantva egy frekventált riportunk history-jára, azt látjuk, hogy az összes korábbi riport instance neve a futtatás időpontja helyett az upgrade időpontjával egyezik  meg. A megoldást egy kis CMS hackelés hozza. A riport instance nevét CMS szinten a LASTMODIFY mező értéke határozza meg. A problémát kiküszöbölhetjük egy Java alkalmazással, amely repo szinten a riport instance-okhoz tartozó LASTMODIFY mező értékét a riport instance - SDK-n keresztül lekérdezett - SI_ENDTIME propery-jének értékével felelteti meg.

Tovább fokozhatja jókedvünket, hogy nem angol nyelvű browser- és szerverbeállítás esetén a riportok ütemezése is problémába ütközhet. Ez annak köszönhető, hogy a böngésző nem a szerver által várt dátumformátumot használja, így a riport instance futtatása hibát dob. A megoldást a 

Platformservices\jsp\js\YUICalendar.js

Platformservices\jsp\shared_recurrence\recurrence.jsp

Platformservices\jsp\shared_recurrence\_schedule.jsp

fileok megfelelő módosítása jelenti.


Összességében nem ajánlom az XI R3.1 upgrade módszerrel való telepítését, ha kivitelezhető a clean install-lal kombinált repo import. Tisztább, biztonságosabb érzés és megspórolhatjuk magunknak az elrontott instance nevek helyrehozását.

A beszámoló részletesebb, screenshotokkal bővített változata megtekinthető innen.

Click here to read Business Objects R3.1 upgrade experiences in English.

A bejegyzés trackback címe:

https://dwbi.blog.hu/api/trackback/id/tr971340304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása