28
10/2009
0

Apró hírek

Sajnos - vagy hál' istennek nem volt sok időm mostanában bogbejegyzéseket írogatni (és a feltételezésekkel ellentétben nem azért mert folyton kocsmáztam), csak néhány szösszenetről adnék hírt, hiszen szomjazzátok a tudást!

Sikeresen lezajlott az első hivatalos magyarországi Talend tréning, és örömmel jelenthetem, hogy van már minimum 6 hivatalosan is képzett és vizsgázott Talend-es szakember kicsiny hazánkban. A bejelentés hitelességének megőrzése végett: én nem vagyok köztük (sok ismerősöm szerint nekem nem tréningekre kéne járkálni, hanem inkább óvodásokat és öreg néniket kéne ijesztgetni  ha szakmai elismerésre vágyok)

A tréning egyik hozadéka, hogy teszteltük a Talend 1-2 érdekes komponensét és nekem tökre tetszett pl az adatgenerátora, ami nagyon hatékonyan generál nagy mennyiségű teszt adatot is akár (ezt a Greenplum-os performancia tesztünkben ügyesen föl is használhatjuk). A többiről érdekességről FeketeG szívesen és kellően motiváltan ír majd, egyrészt mert túszul ejtem az örvös tatuját, másrészt mert ő végig ott volt, én meg nem.

Ami még érdekes történés, megjelent a TDWI saját kutatásán alapuló 2009Q4 Best Practices Report doksija a következő generációs adattárházakról (ami már csak az összehasonlítás végett is tartalmaz azért info-kat a jelenleg használatos technológiákról is). Ez ugyan nem olyan mélyenszántó olvasmány, mint egy jó Dilbert, de szerintem egy külön bejegyzést azért szentelek majd neki, egyrészt mert jó a szívem, másrészt mert én is kitöltöttem a kérdőívet annak idején, és örömömre szolgál, hogy nem csak egy téli sörözés után tudok sokak által is jól látható nyomot hagyni a világban magam után.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://dwbi.blog.hu/api/trackback/id/tr271481794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása